Praag, dag 1 - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Nelleke van Heijst, Iris v/d Vlugt, Robin Geerts - WaarBenJij.nu Praag, dag 1 - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Nelleke van Heijst, Iris v/d Vlugt, Robin Geerts - WaarBenJij.nu

Praag, dag 1

Door: irisnellekerobin

Blijf op de hoogte en volg Nelleke van Heijst, Iris v/d Vlugt, Robin Geerts

12 Juli 2010 | Tsjechische Republiek, Praag

Dobry den iedereen!

Vanmorgen heel vroeg opgestaan om de trein van 06.49 te halen naar Amsterdam Centraal. Robin en ik hebben nog even lekker een stokbroodje gebakken om op te eten in de trein. Pieter, Monique en Jesse hebben ons vervolgens naar de trein gebracht.Daar stonden Nelleke, haar moeder en Bjorn al te wachten. En toen kwam de trein en begon onze ruim 12 uur durende treinreis naar... Praag! We moesten 3x overstappen, met steeds 10 minuutjes tijd ertussen dus hopen maar dat we geen vertraging zouden hebben! Gelukkig ging alles goed, naja, er was wel een of andere malloot die het brandalarm in de trein liet afgaan waardoor we 8 minuten vertraging hadden, maar gelukkig toch nog de volgende trein gehaald! Robin en ik hadden inmiddels wel trek in een stokbroodje gekregen, maarja er zat wel salami op dus eigenlijk vonden we het wel een beetje zielig voor onze medepassagiers haha! Nelleke was wat slimmer geweest en had gewoon makkelijk bij de appie kaasbroodjes gekocht. De treinreis is echt ontzettend meegevallen, alles gehaald en het ging best snel allemaal. In de bus(!) naar Praag, waar we 4 uur inzaten, was het enorm stil de hele tijd..Nelleke en ik besloten toch maar vrolijk mee te gaan zingen met de muziek van de ipod.. t bleef nog steeds erg stil in de bus (natuuuuuuuuurlijk omdat ze van onze mooie stemmen genoten haha ;)!). Hoewel we het niet zo fijn vonden zo lang in de bus te moeten zitten was het ook wel erg leuk om zoveel te zien van het landschap. Ik heb een aardig stuk van de reis geslapen (surprisesurprisee, wie had dat gedacht ;)!), Nelleke ook een beetje maar die arme Robin niet (dus dat wordt nog wat als we van Madrid naar Parijs gaan met de nachttrein en GEEN ligplaatsen, maar zitplaatsen..) Eenmaal op het station in Praag aangekomen was het weer erg warm (35 graden om 18.30 uur) en hadden we geen idee waar we naartoe moesten om bij het hostel te komen (het enige wat we wisten was de straatnaam en dat het ongeveer 2 km van het station was) dus snel op zoek naar de tourist information.Daar hebben we een kaart gekocht en de meneer vertelde dat we het beste met de metro konden gaan, dus gingen wij lekker eigenwijs lopen ;) (tja, de komende 3 weken kunnen we niet sporten, dus je moet toch wat!) Uiteindelijk ligt het hotel nog best redelijk in de buurt bij het station, dus dat is mooi! Bij het hostel aangekomen zat er een oude man achter de receptie die heeeel gebrekkig engels spreekt. We hadden voor 3 nachten gereserveerd en vooruit betaald maar de opa beweerde dat hij had doorgekregen voor 2 nachten.. Morgen komt de manager en moeten we het maar met hem regelen (en heeeel hard hopen dat hij wat beter engels spreekt!) maar dat komt vast goed! En ach, de opa doet ook vast maar z'n best! Het hostel ziet er erg goed uit, erg netjes en we hebben een lekker grote, hoge kamer met eigen badkamer (terwijl we dat niet eens gereserveerd hadden!) de WC zit wel verstopt dus dat is wat minder haha maarja, hebben wij tenminste ook nog een beetje het gevoel dat we 'echte' backpackers zijn haha! Nadat we onze spullen in de kamer hadden geloosd, hebben we lekker pizza gegeten bij een restaurantje in de straat. Vanaaf gaan we maar een beetje op tijd naar bed, kunnen we er morgen weer vrolijk tegenaan! Het is wel heel erg gezellig in zo'n hostel, heel veel jongeren (tot nu toe uit Canada, Azie en Frankrijk en toevallig ook nog allemaal jongens :p haha!). Nou we gaan even proberen om er nog wat foto's op te zetten, even kijken of dat gaat lukken!

Weltrusten en kusjes van Iris (en Nelleke&Robin)

• 12 Juli 2010 - 21:58

Vlugtjes:

Geweldig meiden zo’n reisverslag wel volhouden natuurlijk.Hier is het ook heerlijk warm, gelukkig hoeven wij alleen maar te kiezen tussen zwembad en zee slapen kunnen we zoveel als we willen en eten ook .Dat wordt voor jullie wel even iets anders daar in Praag heuveltje op heuveltje af mooie verzichten en natuurlijk Praags bier drinken en worst eten of houden jullie het liever bij water en vitaminen pillen.
    Veel plezier en groetjes en luv u xxx van de vlugtjes.

• 13 Juli 2010 - 08:31

Mopie Enzo:

Goeiemorgen dames, lekker geslapen? Ziet er gezellig uit, jullie hebben zelfs televisie zien we. Leuk verslag! We zijn benieuwd wat jullie vandaag allemaal gaan beleven. xxxx mopie enzo

• 13 Juli 2010 - 08:49

Joke Van Heijst:

Leuk verslag. Klinkt nog aardig monter ondanks de lange reis en ondanks de warmte. In Nederland is het nu even een beetje koeler. In Oost-Nederland zelfs noodweer gisteren. Waarom zijn jullie met de bus gegaan, en waar vandaan? Praag heeft toch zelf een treinstation?? Fijne dagen in Praag, veel bekijken, en hopelijk lukt het nog met onderdak voor de derde nacht! xx Joke van Heijst.

• 13 Juli 2010 - 16:08

Björn:

Zozo, een heel avontuur al achter de rug:) super dat alles goed gegaan is. Jullie kamer ziet er goed uit. Hartstikke leuk:)

xxx Björn

• 13 Juli 2010 - 18:27

Joëlle...!:

hooooj meiden ! lekker in het huisje geslapen?? hoe bevalt het daar, in het midden van europa? tjechiëee !! lukt het allemaal met de spulletjes? leuke foto's trouwens, maarree ik weet niet helemaal wat ik allemaal moet zeggen... maarja, geniet van de reis door heel europa, ennee... robin ... ik mis je een tot in frankrijk hé ! veel plezier verder!! xxx van joelle !

• 14 Juli 2010 - 08:12

Jesse: