Florence, dag 10 - Reisverslag uit Firenze, Italië van Nelleke van Heijst, Iris v/d Vlugt, Robin Geerts - WaarBenJij.nu Florence, dag 10 - Reisverslag uit Firenze, Italië van Nelleke van Heijst, Iris v/d Vlugt, Robin Geerts - WaarBenJij.nu

Florence, dag 10

Door: irisnellekerobin

Blijf op de hoogte en volg Nelleke van Heijst, Iris v/d Vlugt, Robin Geerts

21 Juli 2010 | Italië, Firenze

Hallo allemaal!

Vanmorgen zijn we in Rome weer vroeg opgestaan om alles in te pakken en vervolgens naar Florence te gaan. Op het station hebben we eerst even een lekker ontbijtje gekocht, bestaande uit yoghurt, een nectarine, een broodje met philadelphia en een sapje. Heel gevarieerd! :) Onze trein had ongeveer tien minuten vertraging, maar daar hadden we verder geen last van. In de trein konden we lekker naar buiten kijken om te genieten van de mooie natuur in Toscane.Toen we aankwamen in Florence was het eerst even zoeken naar het hostel, omdat in de straat alle nummers totaal door elkaar stonden. Er was helemaal geen logica! Toen we daar voor de deur stonden deed er niemand open moesten we een nummer bellen en toen kwam er pas iemand de deur open doen. Deze man sprak gebrekkig Engels, maar het is allemaal gelukt. De kamer ziet er gezellig uit en het hostel ook, het is klein en knus. Het is wel wat warmer in de kamer dan in Rome, ondanks de ventilator die er staat. In het hostel is ook een keukentje en gelukkig een computer met gratis internet. We hebben dus ook weer fotos op de site kunnen zetten van de afgelopen dagen. In Florence is het op straat ook veel warmer dan in Rome, of het voelt in ieder geval wel zo aan. Daarom hebben we besloten eerst maar een siesta te houden en pas in de avond de stad in te gaan. Waarom hebben we dat niet eerder bedacht? :p Rond een uur of half 6 zijn we op zoek gegaan naar een restaurantje en toen was het al weer een stuk koeler. We hebben een leuk familierestaurant gevonden met aardige obers en heel lekker eten. We hebben ook limoncella gedronken, deze keer helaas niet gratis... ;). Na het eten zijn we verder de stad in gaan lopen en we hebben wat fotos gemaakt rond de dom. Daar zagen we opeens heel veel mannen wegrennen en er kwamen een heleboel politiewagens aangereden. Die mannen waren waarschijnlijk illegale verkopers. Er was niet veel aan de hand, maar het leek wel even spannend :). Toen zijn we verder gelopen om de Ponte Vecchio te zoeken. Het ging een beetje moeilijk en uiteindelijk kwamen we terecht op een plein waar we een museum zijn ingegaan: het musea di pallazo Vecchio. Dat was een soort heel oud paleis. We mochten ook nog op het dak kijken, waar we van een heel mooi uitzicht over de stad hebben genoten. Het was al bijna donker dus dat zorgde voor een heel bijzonder sfeertje. Op het plein werd er een concert gegeven. We hebben dus ook nog genoten van mooie klassieke muziek! Hierna zijn we weer terug gelopen naar het hostel. In alle straatjes was het gezellig, Florence is echt een leuke stad. Nu gaan we lekker slapen en morgen weer vroeg op, om de warmte weer te ontlopen.

Veel liefs van Nelleke (en Robin en Iris)

• 21 Juli 2010 - 21:01

Pien:

Ha meiden,
    Leuk dat er weer foto's bij zijn. Het is echt super, alleen die hitte pfffffffff ik moet er niet aan denken.
    Veel plezier nog verder in Florence en geniet elke dag maar lekker van een siesta

• 21 Juli 2010 - 21:51

Oma Ineke:

Ik heb echt bewondering voor jullie zoals jullie met alle bagage lopen te zeulen.Het kan heel goed dat het in Florence warmer is dan in Rome, want Rome ligt ook vlak aan zee met meer wind dus.
    En wat een heerlijk eten ligt er op jullie borden,verrukkelijk !
    Opa en ik houden siesta voor de tv als we naar de koninginnerit van de Tour de France kijken.....
    Groetjes,
    oma Ineke

• 21 Juli 2010 - 22:57

Joke Van Heijst:

Ja, dat gezellige plein bij het Palazzo Vecchio herinner ik me ook. Ik zit hier nu met een boek over Florence voor mijn neus. Er is zoveel kunst te zien in die stad, één bezoek is te kort. Zelf heb ik ooit twee keer een dagtripje gemaakt. De eerste keer (meer dan 30 jaar terug) zijn we in hoog tempo door de stad gegaan. De tweede keer (zo'n jaar of 4 geleden) hebben we onder leiding van een gids wat langer stilgestaan bij de David van Michelangelo en bij de mooie deuren van het Battistero (kleine kapel tegenover de Dom, staat ook op jullie foto's).
    Benieuwd wat jullie allemaal nog gaan zien morgen! En geniet ze!

• 22 Juli 2010 - 19:04

Monique:

allemaal nog leuk meiden?
    jullie zijn op de helft!
    Morgen lekker naar milano, lekker nog even een proseco-tje drinken en dan op naar viva la france, jullie doen het hartstikke goed,
    mopiet enzo
    dikke kussen

• 22 Juli 2010 - 19:19

Henny En Joop:

hi girls,
    wij genieten van jullie reisverslagen en leuke foto's. Veel plezier en nog een tip, drink genoeg met deze hitte. Liefs Henny en Joop
    (opa & oma)

• 23 Juli 2010 - 14:33

hee ladies! vanuit bangkok wensen we jullie heel erg veel plezier in florence!! En we drinken in gedachte een limoncello met jullie! liefs Eline Floor Max Bar en Piet

• 23 Juli 2010 - 20:01

Joke Van Heijst:

Speciaal vanavond naar tante Els en oom Hans gegaan om te kijken of er al nieuwe berichten waren. Maar helaas.Jullie waren daar elke dag zo trouw in! Lukte het gisteravond niet met de verbinding, of was de PC bezet? Benieuwd wat jullie verder nog gezien hebben in Florence en en of jullie nog lekker gewinkeld, gegeten etc. hebben in Milaan. In Bergen op Zoom naar de stad geweest, daar was een soort zomerfestival. Leuke markt met kunstenaars, hapjes, muziek etc.
    Henk kan in Tsjechië niet op jullie site komen omdat de verbinding te traag is.
    Groetjes van ons allemaal!