Rome, dag 7 - Reisverslag uit Rome, Italië van Nelleke van Heijst, Iris v/d Vlugt, Robin Geerts - WaarBenJij.nu Rome, dag 7 - Reisverslag uit Rome, Italië van Nelleke van Heijst, Iris v/d Vlugt, Robin Geerts - WaarBenJij.nu

Rome, dag 7

Door: irisnellekerobin

Blijf op de hoogte en volg Nelleke van Heijst, Iris v/d Vlugt, Robin Geerts

18 Juli 2010 | Italië, Rome

Halloo iedereen!

Nou gisterenavond hebben we dus gelukkig weer netjes onze trein gehaald! Erg appart om in een slaaptrein te slapen, al helemaal omdat er ook nog 3 mensen bij slapen die je helemaal niet kent (in ons geval; een Weense en 2 Tsjechen die allebei geen woord Engels spraken en heel hard snurkten, maar die moesen er om 4 uur alweer uit dus toen werd het wat rustiger haha!) Over het algemeen hebben we allemaal wel oke geslapen, ik het minst, maarja heb ik wel weer van het mooie uitzicht in Italie kunnen genieten! We kregen ook nog een ontbijtje in de trein (thee, croissanje, boter en jam) dus dat was weer mooi meegenomen! Eenmaal uit de trein gestapt was het weer snikheet, gelukkig hebben we wel snel het hostel kunnen vinden! We hebben onze baggage daar lekker laten staan en zijn door Rome gaan lopen. We zijn langs het Colloseum en het Forum Romanum gelopen, maar het was zoooooo heet! Dus toen gingen we rond een uurtje of 2 lekker op een terrasje onder de parasollen lunchen, vlakbij het Forum Romanum! We hebben lekker bruschetta op met tonijn en als 'toetje' een hele lekkere fruitsalade en natuurlijk een heerlijk ijsje! Op straat probeerden we nog een waaier te kopen voor een euro, maar de verkoper wilde niet onder de 3 gaan.. Pech dus! Lopen we vervolgens 5 meter verder, zeggen we voor de grap 1 euro tegen een andere waaierverkoper en die zei meteen ja hahaha! Wel een beetje jammer dat het serieus zo warm was dat je 0,0 van de waaier voelde, maar in de schaduw was het wel lekker. Hierna zijn we weer teruggegaan naar ons hotel, want we mochten vanaf half 3 in onze kamer. De kamer zit op de 5de verdieping, en je kunt er met een (in mijn ogen) erg krakkemikkig liftje komen, dus ik loop vrolijk elke keer 5 verdiepingen (=10 lange trappen) omhoog haha! terwijl rob en nel lekker in de lift staan haha, ach alvast een beetje een voorproefje voor de sint pieter die we morgen gaan 'beklimmen'. Onze kamer ziet er prima uit, weer lekker hoog, dus hopelijk weer flink wat koeler dan in wenen, maar dat zullen we over een paar uurtjes wel weer merken! We hebben lekker gedoucht en wifi geprobeerd, wat het gelukkig wel deed, maar ik typ dit nu in een internet cafe vlakbij het hostel want dat is makkelijker dan het minilaptopje. We gingen rond een uur of half 9 lekker uit eten. Toen we moesten betalen kregen we bij de rekening maar 2 snoepjes dus wij vragen om nog een snoepje haha! Zei de ober: of een shotje? Dus Robin zei natuurlijk jaaaa! Vervolgens kregen we alledrie gratis zo'n glaasje limonchella (weet niet precies hoe je het schrijft) erg lekker! Nu gaan we weer lekker terug naar ons hotel, slapen, morgen weer heel vroeg op om naar vaticaanstad te gaan!

Kusjes en liefs van Iris (en Rob&Nel, Nel schrijft niet want die moest haar vriendje even mailen haha!)

P.S: foto's uploaden lukt nergens, dus hopelijk lukt dat weer in Florence!

• 18 Juli 2010 - 21:28

Oma Ineke:

Iris het is Limoncello, maar het maakt niet uit hoe je het schrijft, want het is een overheerlijk drankje. Staat hier in de vriezer, klaar voor gebruik dus kom bij ommekomst gerust langs voor een glaasje. Als jullie nog tijd hebben bezoek dan Ostia, net iets buiten Rome, daar kun je op het pleintje nog zien hoe sociaal vroeger 'de toiletgang'was, anders gezegd : hoe je met z'n allen gezellig kon poepen.
    Fantastisch zoveel dingen als jullie op een dag doen.
    Veel plezier verder.
    oma Ineke

• 18 Juli 2010 - 22:18

Joke Van Heijst:

Fantastisch dat jullie het zo volhouden om van elke dag een verslagje te schrijven! Heel gedisciplineerd!
    Op weg naar de wintersport prezen Nelleke, Annelot en ik ons gelukkig dat we een zespersoonscoupé met ons drieën hadden. Ik kan me dus voorstellen hoe krap het met z'n zessen moet zijn, met al die bagage!
    Pappa zei dat het in Verona ook zo heet was, dat alle dames met waaiers bij de opera zaten. Hier in Nederland was het de afgelopen dagen lekker, maar het gaat weer richting 30 graden de komende dagen. Gelukkig zijn de nachten nu nog koel, in huis is het prima.
    Gaan jullie de bekende plekjes allemaal nog eens langs in Rome, of staat er nog iets nieuws op het programma??
    Groeten, Joke.

• 19 Juli 2010 - 07:48

Björn:

jemig 33 graden bij jullie. zijn jullie al een beetje bruin? hier in nederland wordt het morgen weer onwijs warm.

veel plezier vandaag:)

x

• 19 Juli 2010 - 10:59

Opa Hans:

Niet alleen Ostia is bezienswaardig. Natuurlijk gaan jullie ook naar het Colosseum en Villa Borghese. Als jullie de weg daar naar toie nemen, is het met alle vriendjes afgelopen, want daar kom je de mooiste mannen ter wereld tegen....

• 19 Juli 2010 - 18:19

Lot:

Hee meiden!
    oh wat een vette verhalen! het klinkt echt super tof! jammer dat het zo warm is daar, maar gelukkig zijn jullie niet te stoppen(:
    en nel en ier kennen rome op hun duimpje (als het is blijven hangen:P) dus dat is weer mooi meegenomen.
    de volgende stad is dus florence? gaaf !!!
    ik ga jullie verhalen vanaf nu bijhouden, ik vind het super!
    en de foto's zijn ook gaaf.
    Praag, Wenen, Rome, Florence... what's next?
    :D
    kom maar op!
    heel heel heeeeeel veel plezier nog, maar dat gaat vast lukken
    liefs !!

• 19 Juli 2010 - 19:00

Monique :

hoe was het vandaag lady's? Hebben jullie nog een gids kunnen vinden? gelukkig hebben jullie nu airco op de kamers.Kunnen jullie s'nachts tenminste een beetje afkoelen en goed slapen. Ben benieuwd naar de verhalen van vandaag xx,mopie enzo