Monaco, dag 13 - Reisverslag uit Monaco, Monaco van Nelleke van Heijst, Iris v/d Vlugt, Robin Geerts - WaarBenJij.nu Monaco, dag 13 - Reisverslag uit Monaco, Monaco van Nelleke van Heijst, Iris v/d Vlugt, Robin Geerts - WaarBenJij.nu

Monaco, dag 13

Door: irisnellekerobin

Blijf op de hoogte en volg Nelleke van Heijst, Iris v/d Vlugt, Robin Geerts

25 Juli 2010 | Monaco, Monaco

Hallo iedereen!

Vandaag zijn we weer vroeg opgestaan omdat we weer op pad moesten.Op het station hebben we nog even ontbijt gekocht en om een paar minuten over negen vertrok de trein naar Ventimiglia. In de trein hebben we ons ontbijtje opgegeten en daarna lekker gelezen, muziek geluisterd of uit het raam gekeken. Aan de ene kant van de trein konden we genieten van bergen en huisjes en aan de andere kant zagen we de helderblauwe zee. Toen moesten we overstappen op Ventimiglia en hebben we nog een trein eerder gepakt dan we van plan waren. Eenmaal aangekomen in Monte Carlo kwamen we er achter dat ons hotel net buiten Monaco ligt, in Beausoleil. Dat stond niet op de kaart, dus hebben we aan heel veel mensen directies moeten vragen en een hoge berg beklommen. Maar we hebben het gevonden! Onze moeite werd gelukkig wel beloond: het hotel ziet er heel netjes uit, zeker in vergelijking met het vorige hotel! De kamer is helemaal compleet: er was zelfs een badkamer met bad en douche, een eettafel en een keuken met afwasmachine. We hebben eerst wat uitgerust en ons opgefrist. Daarna zijn Robin en ik boodschappen gaan doen en hebben we ons avondeten (spaghetti) gekocht. We hebben het vervolgens zelf klaargemaakt in ons keukentje. Het smaakte prima! Nadat we de vaat in de machine hadden gezet zijn we de stad ingelopen. We hebben foto's gemaakt bij het casino en de mooie fonteinen daar in de buurt. Er was ook ergens een feestje aan de gang met chic geklede mensen en overal reden natuurlijk grote patserwagens. Wij liepen echter lekker nonchalant op onze slippertjes naar de jachthaven om alle schepen te bewonderen. Daarna liepen we over een soort boulevard, waar allerlei leuke dingen voor kinderen waren te doen. Uiteindelijk zijn we gaan zitten bij een hip tentje met uitzicht over de haven. We waren eigenlijk wel bang voor de prijzen maar omdat het happy hour was, kostten de drankjes maar de helft! En toen we van de aardige ober ook nog eens een gratis rondje kregen konden we ons geluk helemaal niet op :) We hebben ook nog wat lekkere mini-hapjes besteld. We mochten er zeven uitkiezen voor 28 euro. We hadden meloen, tomaatjes, mozerella, ananas, hamburgertjes, quiche en nog veel meer! Heel erg lekker eten en leuke muziek. Toen het eenmaal donker was werd er in de verte opeens vuurwerk afgestoken, een leuke verrassing! Na een paar uur heerlijk te hebben gezeten zijn we weer naar het hotel gelopen en nu gaan we allemaal lekker slapen. Monte Carlo is echt een gezellige, mooie stad! We hadden het niet zo leuk verwacht... :)

Veel liefs van Nel (en Rob en Ier)

• 25 Juli 2010 - 06:20

Pien:

Zo dames, volgens mij lagen jullie erg laat op bed! Maar zo te lezen hadden jullie ook wel een erg gezellig en heerlijk avondje,Al die hapjes, mmmmmmmmm.

• 25 Juli 2010 - 08:37

Monique:

wij hebben deze ochtend regen!!! ben jaloers dames.....succes in Avignon en we zijn erg benieuwd of jullie-die-om-10-uur-aankomen-ook-nog-om-10-uur-in-het hotel-mogen-wat-om-10-uur-sluit!

• 25 Juli 2010 - 14:40

Joke Van Heijst:

Nou, dat was weer fantastisch genieten dus. Fijn dat jullie het overal zo naar jullie zin hebben!
    Ik dacht alleen, waarom rijden er toch pantserwagens rond in Monte Carlo? Ik had dus een lettertje teveel gelezen!
    Jullie zaten blijkbaar nog wel laat achter de PC bij het schrijven van dit bericht. Maar gelukkig geen vroege trein vanochtend.
    Geniet nog even verder!

• 27 Juli 2010 - 09:07

Ellen:

Hey robin en vriendinnen,
    wij zijn inmiddels terug van vakantie en via de mail van je moeder heb ik jullie reisverslag opgezocht, echt heel leuk om jullie verhalen te lezen, klinkt allemaal super top, lekker genieten en veel zien !!!! heel veel plezier nog met elkaar en ik wacht vol spanning op het volgende verhaal !! Liefs Ellen