Wenen, dag 5 - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Nelleke van Heijst, Iris v/d Vlugt, Robin Geerts - WaarBenJij.nu Wenen, dag 5 - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Nelleke van Heijst, Iris v/d Vlugt, Robin Geerts - WaarBenJij.nu

Wenen, dag 5

Door: irisnellekerobin

Blijf op de hoogte en volg Nelleke van Heijst, Iris v/d Vlugt, Robin Geerts

16 Juli 2010 | Oostenrijk, Wenen

Hallo iedereen!

Vannacht hebben we allemaal een hete nacht beleefd,een zeer hete nacht zelfs haha! Het was echt ontzettend warm in onze kamer, robin lag wel al te slapen, maar iedereen werd, als hij al kon slapen, om de 5 minuten wakker.. Om 3 uur s nachts besloten Nel en ik maar een lekkere koude douche te nemen, dat hielp gelukkig iets! s Avonds hadden we het raam niet open gedaan omdat het toen buiten ook nog enorm was, maar we merkten dat het inmiddels wel al iets afgekoeld was buiten dus toen hebben we het raam lekker opengezet.. Hielp nog niet veel, dus toen zijn Nel en ik maar op de grond gaan liggen omdat het in bed helemaal niet te harden was! Gelukkig hebben we toen nog wel even kunnen slapen! Vervolgens ging om 7 uur s ochtends de wekker alweer, want we wilden vroeg op weg gaaan naar Schloss Schönbrunn, omdat het anders alweer veels te warm zou zijn om ernaartoe te lopen (jaja, we houden het lopen ipv de metro te pakken goed vol haha). De vorige dag keken we al helemaal uit naar het ontbijt, je kon namelijk voor 3,80 ontbijtkaartjes kopen en bij dat ontbijt zouden sapjes, fruit, worstjes, broodjes, kaas, etc. etc. zijn. Klonk heel lekker dus. Wij vrolijk de ontbijttickets gekoctht en stappen we de ontbijtkamer in.. nou, geen spoor van de juices en fruit en de worstjes, de kaas en de worst voor op de broodjes zweetten nog erger dan dat wij deden.. Jekkie! Morgenochtend gewoon lekker bij de supermarkt iets halen, nog een stuk goedkoper!

Vervolgens gingen we op weg naar Schloss Schönbrunn (het Sissi paleis!). Het was inmiddels alweer flink warm, maar opzich waaide er wel een heel klein beetje een windje, dus dat viel weer een beetje mee! Het Schloss is echt super, het lijkt wel een beetje op Versailles! Eerst gingen we in de tuin bij de Orangerie zitten, we waren de enigen daar in de tuin en gingen lekker met onze benen in de fontein zitten om een beetje af te koelen, geweldig! We besloten een tour door het paleis te doen met een Engelse gids, dat was echt erg leuk! Inmiddels weten we dus heel wat beter hoe Franz, Sisi, Maria Theresa, etc. leefden. In het paleis was het wel echt enorm warm, vooral voor mij, ik dacht echt dat ik van mn stokkie zou gaan, dus ondanks het drinkverbod en dat ik normaal zo braaf ben haha ging ik toch maar lekker water drinken en de waaier van Nel hielp ook wel aardig gelukkig! Vervolgens liepen we naar buiten en zagen we voor het paleis paarden en een kar staan, voor 5 euro een ritje door de tuinen bij het paleis! Dus dat hebben we natuurlijk ook gedaan, lekker weer een beetje afkoelen (ok een heel klein beetje..) en de mooie tuin bekijken zonder dat we hoefden te lopen! Na het ritje stapten we er weer bij de voorkant uit en ging Rob (de paardenliefhebster) de paarden nog even aaien.. Ze zag ook nog andere paarden een koetsen staan en ging die paarden ook aaien.. Nou dat is haar op een flinke blauwe,rode plek in haar borst komen te staan, gelukkig dat haar tas er ook nog een gedeelte voor zat toen t paard ging bijten (als het mn eigen paard was had ik hem nu echt een hele flinke tik gegeven, zei robin haha!)Maar ze is nog een paardenfan haha! Vervolgens hebben we heerlijk door de tuinen gelopen, en ook op een flinke heuvel naar boven gelopen, want daar bovenop stond ook nog een mooi gebouwtje! Dat bleek een restaurant te zijn met een prachtig uitzicht over Wenen en het paleis, echt super! Nel en ik hebben lekker goulash soep gegeten en rob een panini met mozzarella, rucola en tomaat, lekkerlekker! We besloten te gaan kijken of de tuin bij de Orangerie nog steeds zonder andere mensen was, en dat was ie (wat we eigenlijk nog steeds niet begrijpen, we zaten daar zoooo heeerlijk!) dus daar hebben we heerlijk nog gezond op de rand met onze voetjes in het water. Inmiddels was het alweer bijna half 5 dus we besloten weer terug naar het hostel te gaan om avond te eten, eerst even naar de supermarkt om het te gaan kopen. We hebben lekker stokbrood met zatziki en bresso op en natuurlijk komkommer en cherry tomaatjes, met als toetje aarbeienyoghurt! En we hadden ook nog lekker smoothies op voor de vitamientjes haha! Daarna hebben we lekker in de tuin bij het hostel gelezen (ja Bee, zit helemaal IN Breaking Dawn, zooon leuk boek!) maar heb me toch even los kunnen scheuren van mijn boek om weer even gezellig een verslagje te typen!

Morgen moeten we om 10 uur uitchecken, terwijl onze trein pas om half 8 in de avond naar Rome vertrekt, dus dat is wel jammer. We mogen onze bagage wel laten staan, dus dat scheelt, maar even douchen voordat we de trein ingaan zit er niet in, en ik denk ook niet dat ze in de trein een douche hebben helaas helaas! We gaan morgen voordat we naar Rome gaan nog even een stukje proberen te schrijven, maar we weten nog niet helemaal zeker of dat erin zit, maar we gaan ons best doen haha!

Weltrusten, hopelijk kunnen we vanavond wel lekker slapen (al is het nog steeds enorm warm, dus ik heb eigenlijk weinig hoop..) Ik vond het vandaag in ieder geval echt super leuk, paleizen met mooie tuinen zijn helemaal mijn ding haha!

Kusjes Iris (en Rob en Nel)

• 16 Juli 2010 - 20:34

Mopie Enzo:

volgens jullie site gaat het morgen iets koeler worden in Wenen dames.
    Maar ik denk dat het in Rome Bloody hot is!!!
    Wij gaan zo naar Frankrijk rijden, jullie morgen ook een goed reis naar belle italia

• 16 Juli 2010 - 20:45

Pien:

Zo, wow, daar wil ik ook naar toe! Het doet mij ook denken aan de tuinen in Versailles iertje ;-)
    Heerlijk om zo elke avond even jullie berichtjes te lezen daar kijken we echt naar uit!
    En die hitte, nou die hebben wij hier ook in Spanje hoor, maar gelukkig kunnen wij elke minuut van de dag even afkoelen in ons zwembad of in de zee .
    Liefs en veel plezier nog een dagje in Wenen.

• 16 Juli 2010 - 20:52

Jesse:

Heb je ook een foto van het paard? ^.^

Cant wait to seek your faces when you see Rome!

Jesse

• 16 Juli 2010 - 20:54

Jesse:

actuweel weer in rome : Maximaal 36graden en minmaal 23, Jullie gaan dood xd

• 16 Juli 2010 - 21:19

Björn:

die tuin ziet er onwijs leuk uit:) en het eten klinkt ook zeker niet verkeerd:) is het daar nou echt warm warm of is het vies benauwd warm?

x

• 17 Juli 2010 - 10:45

Hans En Els:

Wat leuk om jullie verslag zo te lezen !
    Omdat wij die plekken ook kennen is het net of wij ook weer op vakantie zijn !
    Geniet er nog van meiden !
    groetjes van Hans en Els
    (oom en tante van Nelleke)

• 17 Juli 2010 - 12:58

Joke Van Heijst:

Prachtig lijkt me dat Schloss Schönbrunn! Ben ooit een dag in Wenen geweest, maar dat heb ik nog gemist! Ik ben nu even bij tante Els en om Hans om jullie bericht te lezen. Hier is het nu zonnig maar niet zo warm. Sterkte met de warmte, drink genoeg en houd het hoofd koel! x Joke.

• 17 Juli 2010 - 13:29

Oma Anneke:

Oma heeft de foto's gezien en de verhaaltjes een beetje gelezen,heel leuk .nog heel veel plezier en tot ziens.
    groetjes Oma en Gerrit

• 18 Juli 2010 - 16:10

Marit:

Wat cool dat jullie zo'n verslag bij houden elke dag, super leuk om te lezen en om die foto's te zien! Ziet er goed uit allemaal :) Veel plezier nog, en ik zal jullie verhaaltjes bij houden elke dag haha!

Liefs van Marit