Avignon, dag 15 - Reisverslag uit Avignon, Frankrijk van Nelleke van Heijst, Iris v/d Vlugt, Robin Geerts - WaarBenJij.nu Avignon, dag 15 - Reisverslag uit Avignon, Frankrijk van Nelleke van Heijst, Iris v/d Vlugt, Robin Geerts - WaarBenJij.nu

Avignon, dag 15

Door: irisnellekerobin

Blijf op de hoogte en volg Nelleke van Heijst, Iris v/d Vlugt, Robin Geerts

27 Juli 2010 | Frankrijk, Avignon

Hallo iedereen!

Nadat we heerlijk hadden geslapen, gingen we ontbijten. We hadden een ontbijtbuffet in het hotel (moest je wel weer voor betalen, maar we zaten zo in the middle of nowhere dat dat eigenlijk wel moest). Gelukkig was het ontbijt heel lekker, stokbrood, croissantjes, fruit, yoghurtjes, sap, koffie, thee, beleg, etc. We hebben lekker veel gegeten, zodat we geen middageten meer zouden moeten kopen haha! Na het ontbijt hebben we nog ongeveer anderhalf uur bij het zwembad gelegen en een beetje baantjes gezwommen. Vervolgens moesten we alweer naar het station om naar Barcelona te gaan! We hebben dus niets van de stad Avignon gezien, daar zaten we echt 20 minuten met de bus vanaf. Wel jammer, maarja, het zwembad was ook wel erg fijn haha! Eenmaal op het station aangekomen hadden we nog wat eten en drinken voor onderweg gekocht en toen ging onze trein alweer! We zouden één overstap hebben, in Narbonne, en daarvandaan rechtstreeks naar Barcelona. Maar helaas... de trein had 1,5 uur vertraging (terwijl wij erin zaten) waardoor de trein naar Barcelona al 45 minuten weg was toen we eenmaal in Barcelona aankwamen... Dus toen gingen we maar naar een informatie-mevrouw toe om te vragen hoe we dan in Barcelona moesten komen. Nou, via Perpignan, Ver..., Port Bou, en dan de trein naar Barcelona. Er waren natuurlijk nog veel meer mensen uit onze vetraagde trein die naar Barcelona moesten, dus het perron waar de trein naar Perpignan zou aankomen stond echt helemaal vol mensen! Komt er een treintje aanzetten met 3(!) wagonnetjes.. De conducteur had volgens mij al snel door dat het niet zou gaan lukken om deze massa in de trein te laten stappen zonder dat er ongelukken zouden gaan gebeuren, dus niemand mocht erin en vervolgens reed de trein weer weg zonder iemand erin. Een half uurtje later kwam er een hele lange trein en kon gelukkig wel iedereen erin. Kortom, 4 overstappen ipv 1 en we kwamen om 11 uur 's avonds aan ipv half 8.. Maar we waren er gellukig! In de trein hadden we 4 Ierse meisjes, 2 Zweedse jongens, en een jongen en een meisje uit Barcelona ontmoet die allemaal ook naar Barcelona gingen. We gingen gezellig met zn allen in een coupé zitten en de meisjes (die nog geen hostel hadden geboekt) besloten ook naar ons hostel te gaan. Toen we in Barcelona aankwamen hebben we eerst met zn allen nog even bij de Mac gegeten (oohoh) en vervolgens zijn we naar ons hostel gegaan. Het hostel ligt vlakbij het strand en de Ramblas dus dat is erg leuk! Toen we binnenkwamen stonk het echt enorm, maar onze kamer zag er gelukkig wel ok uit en stonk niet. Er slaapt een Duitse gozer, Marvin, bij ons op de kamer en we hebben een gezamelijke badkamer met de hele verdieping en (sniksnik) de douche is KOUD! dus dat is erg jammer! Maar we hebben wel lekker geslapen vanacht :)!

Kusjes en liefs van Iris (en Rob&Nel)

• 27 Juli 2010 - 10:02

Pien:

En nu maar genieten van Barcelona want in Madrid is het volgens mij bloedheet dus of jullie dan veel zin hebben om veel te bekijken of te doen!

• 27 Juli 2010 - 11:22

Joke Van Heijst:

Ja, dat verhaal van de vertragingen heb ik al meegekregen via telefoontjes en sms-jes. Fijn dat het toch zo gezellig was in de trein!
    Leuk, al die ontmoetingen.
    Is het in Barcelona nog druk? wij hoorden dat daar net vandaag het EK atletiek begint (zal wel in het Olympisch stadion zijn).
    Nel, je kaart uit Florence is vanochtend aangekomen. Fijn te weten dat je ons toch nog een beetje mist!