Rome, dag 8 - Reisverslag uit Rome, Italië van Nelleke van Heijst, Iris v/d Vlugt, Robin Geerts - WaarBenJij.nu Rome, dag 8 - Reisverslag uit Rome, Italië van Nelleke van Heijst, Iris v/d Vlugt, Robin Geerts - WaarBenJij.nu

Rome, dag 8

Door: irisnellekerobin

Blijf op de hoogte en volg Nelleke van Heijst, Iris v/d Vlugt, Robin Geerts

19 Juli 2010 | Italië, Rome

Hallo iedereen!

Vandaag zijn we vroeg opgestaan, want we gingen naar vaticaanstad en daar is wachten een populaire bezigheid. We zijn eerst even wat ontbijt gaan kopen bij de supermarkt en daarna met de metro richting Vaticaanstad. Toen we daar aankwamen waren er veel gidsen die wilden dat wij met hen meegingen, dan konden we de wachtrijen skippen. Ik wilde het wel, maar we hebben toch maar besloten om de rijen te trotseren. Bij de Sint Pieter bleek dat reuze mee te vallen, we hebben in totaal maar een half uur gewacht. Eerst hebben we de Sint Pieter van binnen bekeken. Iris en ik hadden hem al gezien, maar het is nog steeds een prachtige kerk. Vervolgens zijn we met de lift naar boven gegaan, waarna we nog maar ongeveer 300 treden hoefden te lopen om helemaal boven op de Sint Pieter te komen. Deze 300 treden waren echter al genoeg om heel bezweet en met knikkende knieen boven te komen. Eerst hebben we dus even uitgerust en zijn we opgedroogd. Toen hebben we een paar mooie fotos gemaakt. Zelfs andere mensen wilden met ons op de foto (een enthousiaste australier) omdat wij zulke leuke Hollandse meisjes waren volgens hem :). Daarna zijn we weer naar beneden gelopen en hebben we even uitgerust. Vervolgens hebben we ergens wat broodjes gekocht voor een belachelijk hoge prijs... stelletje afzetters, die Vaticanen ;) Daarna zijn we in de rij gaan staan voor de Vaticaanse musea. Dat was wel even doorbijten... De rij stond helemaal langs de muren en we hebben ongeveer 2 uur in de brandende zon staan wachten. Gelukkig was het in de musea een stuk koeler. Omdat we nogal moe waren besloten we eerst even uit te rusten en daarna door te lopen naar de Sixtijnse kapel. Onderweg naar de kapel hebben we nog een hoop beelden gezien en vooral veel Griekse en Romeinse kunst. In de sixtijnse kapel hebben we even gezeten om alle schilderingen goed in ons op te nemen. Daarna zijn we weer naar ons hostel gegaan. We hebben ons even opgefrist en zijn wat uitgerust om vervolgens weer op pad te gaan. We namen de metro naar de trevifontein. Daar hebben we wat te eten gekocht en dat genuttigd op de trap. Ook hebben we natuurlijk fotos genomen en een muntje over onze schouder gegooid. Toen zijn we weer naar huis gegaan. Morgen gaan we lekker relaxen, en lekker niet meer wachten! :)

kusjes van Nelleke (en Iris en Robin)

• 19 Juli 2010 - 20:51

Björn:

Het klinkt als een leuke dag:) lijkt mij ook super tof om nog eens naar Rome toe te gaan:) ik ga jullie foto's goed bekijken dan kan ik me er alvast op voor bereiden:)

veel plezier morgen

x

• 19 Juli 2010 - 21:03

Joke Van Heijst:

Ja, toch altijd weer mooi om op die plekken terug te komen, en je ziet toch telkens weer wat nieuws. Vaticaanstad staat inderdaad bekend als heel duur,dat weten jullie dan voor de volgende keer. Groetjes, Joke en Henk.

• 19 Juli 2010 - 21:16

Liza:

Hi lieverd, Ik volg jullie blog. Ontzettend leuk om te lezen. Ik geniet stiekempjes met jullie mee. Ik heb ook een top vakantie gehad;) Jullie horen de verhalen wel! Dikke kussen vanuit Holland!

• 20 Juli 2010 - 11:48

Barbara:

hee ladies,

wat een leuke reis maken jullie!. beetje hot in Roma??? gelukkig zijn dan ook de italian stalions oververhit en zijn jullie veilig. lekker dagje op het strand. en vergeet niet om een geluks muntje in de fontein te gooien!net met jullie mam gesproken ,die hebben het ook lekker in frankrijk dus everybody happy. wij zijn pakkend om ook te vertrekken en te gaan genieten van de thaise hitte (uhum) heel veel plezier nog en geniet!!!!
    dikke kus Barbara,pieter eline flo en max

• 20 Juli 2010 - 17:35

Jaimy:

het klinkt echt geweldig!
    de foto's zijn ook echt superleuk!
    ik blijf jullie blog lezen, en hoop dat jullie nog een heerlijke vakantie hebben!
    rob, ik mis je wel hoor! ik zie je weer in renesse:)
    xxxxxx