Wenen, dag 6 - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Nelleke van Heijst, Iris v/d Vlugt, Robin Geerts - WaarBenJij.nu Wenen, dag 6 - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Nelleke van Heijst, Iris v/d Vlugt, Robin Geerts - WaarBenJij.nu

Wenen, dag 6

Door: irisnellekerobin

Blijf op de hoogte en volg Nelleke van Heijst, Iris v/d Vlugt, Robin Geerts

18 Juli 2010 | Oostenrijk, Wenen

Hi there!
Sorry voor het late reisverslagje, maar we moesten gister middag een beetje haasten want we konden de e trein naar Rome natuurlijk missen.. Gisterochtend hadden we maar niet het paupere onbijt van het hostel genomen, maar hebben we lekker het eten van de Billa op straat gegeten. Dat was veeeel lekkerder en ook nog is goedkoper.Sapje erbij, fruit, broodjes en yoghurt.. wij zijn zo verantwoord bezig;). Vervolgens zijn we door de winkelstraat richting Hofburg gelopen.Daar liepen we tegen een parkje aan met fontein en we konden het niet laten om er even in te gaan spetteren. We liepen verder door poortjes en binnenplaatsjes todat we bij het sisimuseum kwamen. Daar bleken we weer door te gaan voor kinderen! We spraken af voor een tourguide om 2 uur, maar toen we daaruit liepen bleek er tegenover de spaanse rijschool te zitten. We besloten om daar ook een rondleiding te nemen om 4 uur.Toen was het pas 12 uur, op naar de kathedraal.. de weg daarnaar toe bleek ook niet verkeerd te zijn, allemaal prachtige winkels. Zeker waard om nog is naar toe te gaan om te shoppen!
Tegen 2 uur terug naar het sisimuseum, we kregen een rondleiding door haar kamers en die van haar man. Ook kreeg je een goed beeld van het leven van sisi.Toen we uit het museum kwamen waren twee mensen onwijs mooi muziek aan het maken, gitaar en viool.. aangezien we nog tijd hadden gingen we in de buurt zitten om te luisteren en nadat we uiteraard wat centjes hadden gegeven was het tijd voor de spaanse rijschool. Heel bizar, je kan het je haast niet voorstellen dat er stallen en een enorme rijbak in die gebouwen zitten. Helaas waren en geen shows en maar een stuk of 10 paarden, want ze waren ook op zomervakantie. 5 uur waren we klaar en om half 8 moesten we in de trein zitten en in die tijd hebben we onze spullen opgehaald enn gegeten, dat is toch wel een hele prestatie voor ons.
Nel gaat zo verder met vandaag,
xoxoxoxo Robin (Nellie en Irie)

• 18 Juli 2010 - 18:03

Bjorn:

Ondanks dat jullie zo vroeg weg moesten vanuit het hostel, hebben jullie je nog prima kunnen vermaken:)
    zo lees ik wel hoe de trein reis gegaan is:)

x

• 18 Juli 2010 - 20:24

JM:

Meiden wat zijn jullie gezond bezig maar zijn er ook nog minder gezonde verhalen of horen we die alleen als we de foto's zien?
    nou ik vind het prachtig om allemaal te lezen en leef helemaal mee met jullie jammer dat het niet een paar graden koeler is voor jullie , maar dat is weer een mooi excuus om extra te drinken! benieuwd naar het vervolg verslag groetjes en luv jullie JM

• 18 Juli 2010 - 20:45

Joelle:

hooooj robin ! echt gaaf die rijschool ! heb je foto's gemaakt? we hebben weer een hindernis parcour gemaakt XD maareee veel plezier verder hé ! je gaat toch naar rome nu? doeiii xx joelle :d

• 18 Juli 2010 - 21:48

Joke Van Heijst:

Bij jullie bericht uit Wenen staat een kaartje van de omgeving van Salzburg. Dat is een beetje uit de richting. Maar ook in de buurt van Salzburg,in Bad Ischl, is een huis waar Sissi heeft gewoond. Daar speelt ook een deel van de film. Later in haar leven heeft ze ook op Korfoe gewoond, en ook daar schijnt nog een huis met beeldentuin van Sissi te zijn.
    Die mooie winkelstraten van Wenen herinner ik me trouwens ook nog. Maar winkelen heeft nu geen zin, want dan moeten jullie alles de hele reis meeslepen! Heb je trouwens nog een koelkastmagneet van Wenen kunen kopen, Nel?
    Groetjes, Joke en Henk.