Praag, dag 2 - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Nelleke van Heijst, Iris v/d Vlugt, Robin Geerts - WaarBenJij.nu Praag, dag 2 - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Nelleke van Heijst, Iris v/d Vlugt, Robin Geerts - WaarBenJij.nu

Praag, dag 2

Door: irisnellekerobin

Blijf op de hoogte en volg Nelleke van Heijst, Iris v/d Vlugt, Robin Geerts

13 Juli 2010 | Tsjechische Republiek, Praag

Hoi allemaal!

Vandaag waren we al vroeg wakker en dat was best een prestatie, want gisteren is het toch nog laat geworden. We hebben lang zitten praten met een aantal rare Canadezen, om wie we heel hard moesten lachen. En er was ook een aardige jongen uit Australie. Hij woonde trouwens wel in Nederland omdat hij een motorracer is maar hij kende geen woord Nederlands. Wat ik heel opvallend vind is dat iedereen heel enthousiast reageert als ze horen dat we uit Nederland komen, Amsterdam is bij de meeste backpackers zeer populair! Maargoed, toen we vanmorgen opstonden zijn we eerst naar de receptie gelopen om te wachten op de manager. De mangager was een beetje laat maar sprak gelukkig wel goed Engels. Achteraf blijkt onze reservering gewoon te kloppen en mogen we drie nachten blijven! Daarna zijn we gaan wandelen naar de oude stad van Praag en ondertussen aten we een krentenbolletje als ontbijt. Het was heel bewolkt, dus nog niet zo ondragelijk warm.Ik vind de oude stad heel mooi, met al die gekleurde huizen. Het uitzicht over de rivier was ook prachtig. We zijn eerst over de Karelsbrug gelopen en daarna zijn we een hele hoge heuvel opgelopen en daar hebben we het paleis en het kasteel gezien. Ondertussen was het wel gaan regenen, maar dat was wel verkoelend. We hebben ook nog heerlijk geluncht met uitzicht over Praag. We zijn ook nog naar de klok gaan kijken, om klokslag twee uur gingen de deurtjes open en kwamen er allemaal mannetjes langs.Ook klonk er trompetgeschal vanuit de toren. De lucht was inmiddels weer hemels blauw en de zon warmde alles weer flink op. We zijn vervolgens naar een park gelopen waar we even hebben uitgerust. Daarna hebben we weer verder uitgerust in onze hotelkamer :) Ondertussen hebben we ook een Mexicaan leren kennen toen we nog even op de pc zaten, dus we maken vrienden over de hele wereld! :) Daarna zijn we weer naar de stad gelopen en hebben we vlak naast de Karelsbrug heerlijk gegeten voor maar vijftien euro per persoon! Nu zijn we weer in het hotel en gaan we waarschijnlijk gezellig doen met een aantal Fransen. Morgen weer een nieuwe dag en een nieuw verslag!

kusjes van Nelleke (en Robin&Iris)

ps. Ouders van Iris, willen jullie deze site doorgeven aan opa en oma van der vlugt?

• 13 Juli 2010 - 21:47

Pietmo:

Hoi Dames, zo te lezen gaat alles goed, jullie hebben het gezellig met elkaarm hoop gezien vandaag erg leuk, ook het verslag wat jullie bij houden.
    groetjes Pieter en Monique

• 14 Juli 2010 - 08:16

Jesse:

Nou nou, nu al bijna meer gereist dan ik en pap(A) hopelijk word het een onvergetelijke ervaring voor jullie!

XXX, Your Brother

• 14 Juli 2010 - 11:18

Ivette:

veel plezier meiden en we geven het adres wel door, groetjes voooral van Nienke.

• 14 Juli 2010 - 16:00

Henny (oma ):

hallo robin, iris en nelleke, zo te lezen hebben jullie het erg leuk en gezellig met elkaar, nog veel plezier groetjes joop en henny xxx

• 14 Juli 2010 - 17:14

Lil:

Heey meiden,

Leuke verhalen hoor! Ben benieuwd naar de foto's van het waterfietsen ;)! Hier in Spanje is het nog erg warm, eigenlijk te warm haha! Is het daar wel beetje uit te houden?

Heel veel plezier nog! Ennneee, al een Mexicaanse, Franse of Praagse hunk gescoord ;)?

• 14 Juli 2010 - 17:51

Joke Van Heijst:

Nou, dan hebben jullie in één dag al heel wat afgelopen en de belangrijkste bezienswaardigheden gezien! Als jullie uitgekeken zijn, heb ik nog een paar tips: een route langs de synagogen(dat kan geloof ik met een conbikaart)of het Kafka-museum (Daar kun je ook met Engels terecht. Goed overzicht van leven en werk van Franz Kafka).