Milaan, dag 12 - Reisverslag uit Milaan, Italië van Nelleke van Heijst, Iris v/d Vlugt, Robin Geerts - WaarBenJij.nu Milaan, dag 12 - Reisverslag uit Milaan, Italië van Nelleke van Heijst, Iris v/d Vlugt, Robin Geerts - WaarBenJij.nu

Milaan, dag 12

Door: irisnellekerobin

Blijf op de hoogte en volg Nelleke van Heijst, Iris v/d Vlugt, Robin Geerts

25 Juli 2010 | Italië, Milaan

Hello iedereen!

Had ik gisteren het hele verhaaltje voor Milaan geschreven, wilde ik het online gaan zetten, deed internet het opeens niet meer en was mijn verhaaltje opeens weg pff! Maarja, vandaag een nieuwe dag, nieuwe poging!

We vertrokken om ongeveer 8 uur met de trein vanuit Florence naar Milaan, waar we om kwart voor 10 aankwamen. Het bleek dat ons hotel niet echt in het centrum was, dus het was het handigst om even een metrokaartje te kopen en met de metro te gaan. Toen we daar voor de kaartjesautomaat stonden, waren we een beetje aan het kijken in onze portomonnee of we nog wel genoeg muntjes hadden om de tickets te betalen. Er kwam een man aanlopen met muntjes in zijn hand, die hij voor Nel haar gezicht hield. Nel tegen de man 'No thanks, we don't need it!' De man bleef de muntjes maar voor Nel dr neus houden en Nel bleef maar zeggen dat het aardig was, maar dat we genoeg hadden voor de tickets. Robin en ik lagen inmiddels al in een deuk, Nel dacht namelijk de hele tijd dat de man haar geld AANBOOD, terwijl het duidelijk een zwerver was die er juist om vroeg haha! Vervolgens zijn we met de metro naar ons hotel gegaan. De buurt was nou niet echt bepaald geweldig, en het hotel zelf ook niet. Toen we binnen kwamen stond er een man achter de receptie die geen woord (maar dan ook echt geen woord) engels sprak, niet echt handig! Onze kamer ging nog wel, beetje vies, maar de badkamer (gedeeld) zag er echt heel erg crappy uit en zo rook ie ook, bah! We zijn toen maar weer snel het hotel uitgegaan, met de metro richting het centrum. Dat is echt zoveel leuker dan we hadden verwacht! We dachten bij Milaan aan een shopstad vol met moderne gebouwen, maar het is juist wel mooi oud nog! Er is een dom, pleintjes, parkjes, fonteintjes, etc. De winkels, die vanbinnen stuk voor stuk mooi modern waren, zaten allemaal in van die mooie oude panden met daarvoor zuilengalerijen, erg mooi! Toen we even gingen lunchen, zagen we mensen zitten met een Abercrombie&Fitch tasje, dus Robin vragen waar ze het vandaan hadden en toen besloten we er snel naartoe te gaan (we waren niet echt van plan om echt te gaan shoppen, naarja in zo'n stad is de verleiding natuurlijk veels te groot). Al redelijk snel hadden we de A&F winkel gevonden (haha eigenlijk geroken, remember paps ;)!) De winkel in Milaan was gelukkig wel een stukje rustiger dan die in New York. Onder het mom van 'deze-winkel-zit-alleen-in-New York-Londen-en-Milaan-dus-nu-kunnen-we,-in-Nederland-niet' hebben robin en ik flink wat mooie nieuwe kleertjes gekocht! Daarna zijn we natuurlijk ook nog even met het model in de winkel op de foto gegaan haha! Vervolgens hebben we nog even in een parkje lekker wat gedronken en daarna hebben we lekker tegenover het plein en de dom avondgegeten, erg leuk en lekker! Toen we weer terug waren in het hotel begon het hard te onweren en te regenen, maar toen zaten wij al lekker droog binnen gelukkig :)! Milaan was een leukere stad dan we hadden verwacht, we zouden er gerust nog een dagje rond hebben kunnen lopen!

Heel veel liefs en kusjes van Iris (en Nel&Rob)

• 25 Juli 2010 - 06:16

Pien:

Ha meiden, nou ik ben erg benieuwd naar jullie kleertjes hoor! En Iertje, Yoram vertelde dat je nichtjes in NY niet bij A&F binnen zijn geweest omdat de rij zelfs buiten stond,

• 25 Juli 2010 - 14:10

Joke Van Heijst:

Een boekje met Italinaanse standaardzinnetjes was misschien toch wel handig geweest. Maar jullie hebben je met handen en voeten toch gered?
    Nelleke, jij hebt je dus ingehouden met kledingaankopen. Was dat omdat je al de volste koffer had van jullie drieën??

• 25 Juli 2010 - 17:21

Hans En Els:

Erg leuk om jullie zo te volgen. Jullie zien cultuur, natuur en genieten er met elkaar van!
    Florance en Milaan kennen wij (nog) niet, dus extra leuk om te lezen.
    Nelleke, ik heb het verslag van de eerste 5 dagen uitgeprint en aan Opa laten lezen: hij vond het ook leuk om te lezen! Nu de verslagen tot nu toe uitgeprint en die gaan morgen naar hem toe.
    groetjes en geniet ze verder!